14 Aralık 2012 Cuma

Güzel düşünen güzel görür...

Merhabalar...
Bu gün huzur konularını konuşalım. Huzur, herkesin istediği fakat çoğu kişinin bulamadığı bir şey... İstemek tek başına yetmiyor..Çalışıp çabalamak da yeterli olmuyor çoğu kez. Belki herkesin ruhsal yapısıyla ilgili bir şey. Neden huzur bulduğunuz da çok önemli tabi ki..
Ben size düşüncelerimizden ve rüyalarımızdan bahsetmek istiyorum...
Düşüncelerimiz ve ruyalarımız birbiriyle ilintilidir. Güzel düşünen güzel görür, sözü de bunu doğrular. Dün facede bu konuyla ilgili bir cümle buldum.
''Dünyaya nasıl göründüğümü bilmiyorum; ama ben kendimi henüz keşfedilmemiş gerçeklerle dolu bir okyanusun kıyısında oynayan, düzgün bir çakıl taşı ya da güzel bir deniz kabuğu bulduğunda sevinen bir çocuk gibi görüyorum.'' İsaac Newton
Bu söz tam ben dedim, okuduğumda. Belki siz de benim gibisiniz...
Neyse,
Öyle rüyalarım vardır ki, uyandığımda onun bana verdiği huzur rüyanın aslından daha güzeldir. Bu gün çok güzel bir rüya gördüm, örneğin. Cuma gününe ihtimam ederim. Saygı ve hürmet ederim, çünki cuma müminlerin bayramıdır. Cuma günü için sevgili Peygamberimiz sallallahü aleyhi vesellemin bir çok hadis-i şerifi mevcut. Benim saygım ve hürmetim de bu yüzdendir cuma gününe.
İşte cuma günü sabah vaktinde görülen hoş rüyalar da huzur veriyor bu yüzden.
Tekrar gözlerimi kapatıp rüyamı düşünüyorum. Rüyaları da gösteren, o hep kendisine dua ettiğimiz Allah cc değil mi!..Kur'an'ı düşünüyorum, içindeki kıssaları düşünüyorum. Allah cc'ün kullarıyla olan münasebetini düşünüyorum böylece. Kur'an bize bir ibret vesikasıdır. Geçmişin ve geleceğin ilmine vakıf olmak isteyen Kur'an okusun, denmiş bu yüzden.
Rüyalarımızı hayreyle ya Rabbi!..Nasıl bizi, gösterdiğin rüyalarla sevindiriyorsan gerçekte daha çok sevindir  ya Rabbi!..Ya Rab, sensin hüzünlerde dayanağımız, sensin sevgilerimizi açtığımız halim selim Rabbimiz. Bizi senin sevdiğin haller ile tezyîn eyle!..Olmazları olduran, Senin en çok herşeye kaadir olan yönünü seviyorum. İnnallahe âlâ külli şey'in kadîr, oluşunu seviyorum.
Hayırlı güzel bir ömür ve cennette mekan isteriz.
Güzel düşünmek isteyen Kur'an okusun, Efendimiz sallallahü aleyhi vesellemin hayatını okusun ve ve kendi hayatına tatbik etsin bunları. Lakin sadece Allah cc'ün hoşnutluğunu ve rızasını kazanmak için yapsın bunları. Yoksa hiçbir önem arzetmiyormuş yapılanlar.
Ömrünüz ve ahiriniz rüyalardan bile güzel olsun, sevgili blog okuyucularım.
                                            Teslime Gülsen Nurdoğan
 

Hiç yorum yok: